E m m a -

Därför fylldes hela köket av rök

Hejhej! Jag har en del att berätta nu, haha. Det var visst varit lite dålig uppdatering här. Men vi har ju kursprov i matte på tisdag så jag hoppas att jag är ursäktad... :] Nu sitter jag i alla fall vid en av bibliotekets datorer och bloggar. Har just lånat lite böcker som ska hjälpa mig, jag håller på att skriva en liten berättelse! Jag gör det hela tiden, men nu ska jag ta det på allvar. Lånade till och med en bok om "att skriva". Så here we go! Jag måste berätta en jätteskum sak som hände igår!

Jag hade sovmorgon och skulle göra en macka att ta med mig till skolan ifall jag blev hungrig. Det var ungefär tio eller femton minuter tills jag skulle till bussen. Jag sätter in mackan i mikron med lite papper runt, som mamma brukar göra. Jag sätter mig i soffan och väntar en minut. Jag tar ut mackan men den är fortfarande stenhård och kall så jag sätter in den i en minut till. När den är klar, kommer jag in i köket och får se rök i taket. Sedan såg jag att det kom ut rök ur mikron. Jag fick lite panik, hehe. Så jag öppnade mikron och så vällde det ut rök! Jag kunde knappt andas, hela köket var fylld med rök. Röken syntes knappt, men tro mig, den luktade, hahah! Jag stängde mikron och stängde in röken där. Sedan öppnade jag dörren som är precis i köket för att få ut röken. Fem minuter innan jag skulle gå fick jag panik ännu mer och ringde pappa. Han sa att jag skulle låta det vara tills han kom hem från vårdscentralen. Det skulle inte dröja länge, så jag gick till skolan. När jag kom hem hade allt gått bra :] Hehe, duktigt Emma.... Sätta eld på en macka i mikron så att hela köket fylls av rök, tio minuter innan jag ska gå. Smaart...
Men nu ska jag gå hem, vi hörs senare! Kanske inte idag för jag måste göra en massa saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0