E m m a -

Nu har jag plurrat!

Nu har vi plurrat isvak! Det var helt sjukt roligt! HAHAHAHAHH! IGEN, IGEN, IGEN!! Hihi! Okej, berättelse:

Jag gick ut på isen, blev fastsatt i en livlina. Sedan gick jag ut mot kanten där isen försvinner och vattnet börjar. Jag hoppade först lite försiktigt för att jag var rädd, men när det inte hände någonting hoppade jag som en galning och tänkte "Men vad tusan, jag vill ju ner!". Men isen sprack inte! Jag gick närmare kanten och hoppade och så helt plötsligt gick en stor bit is som jag stod på av och jag stod på ett sjunkande isflak! Det sjönk såklart i änden där jag stod så jag fick springa mot den andra änden på isflaket och hoppa ner i vattnet på andra sidan! Det var helt otroligt kul, hihih! Tack pappa för att du fick mig att göra det! Jag blev typ inte ens kall heller. Bara om fötterna. Jag hade bra kläder. Nu vet jag vilka kläder jag ska ha på mig om jag åker skridskor.

Nu på rasten gick jag och Fanny ner till Edsviken igen för att leta efter min mössa som är tillfälligt försvunnen... Haha hon är livrädd för änderna. Jag gick fram till dem, men så kom två klungor från varsitt håll gående mot mig. Sedan flaxade alla till samtidigt och vi blev skiträdda men de flög ut mot vattnet, bort från oss. Vi hittade inte min mössa, men vi hittade en livrem i vattnet & en golfboll som låg och flöt. Nu är golfbollen min trofé, hihi! =) Sedan gled vi på isen och tog coola bilder hehe.

Nu snart ska vi gå på informationen i aulan om inriktningsvalen. Vet inte riktigt vad jag ska välja, men om matte E inte är för svårt ska jag välja matte&data tror jag.

Ikväll ska vi fira att Barack Obama blir USA:s president och de blir av med George Bush! Jag tror att det blir så mycket bättre nu, men han är väldigt mordhotad tydligen. De måste ha en höööög betongmur utanför hans hus. Kommer inte ihåg riktigt om det verkligen var betong, men jag tror det. Vi ska i alla fall fira, jag vet inte hur, men det ska vi i alla fall =)

Vi hörs när jag kommer hem!

Kommentarer
Postat av: Anna

JAG SA JU ATT DET SKULLE BLI KUL! ;D skulle också vilja prova hmpf...!

2009-01-20 @ 12:01:54
URL: http://froedis.blogg.se/
Postat av: Fanny

haha aa det var superkul men jag önskar att jag kunde ha fått se dig där på isflaket haha!

2009-01-22 @ 17:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0