E m m a -

MR-dagen

Hejhej! Jag mår mycket bättre än imorse, men ibland snurrar rummet lite och jag måste köra sån där "yoga-andning" eller vad det nu heter :P

Idag ska jag i alla fall beställa de tre sakerna från ellos. Det blev ju lite mycket, så jag tog bort lite saker. Nu blir det bara denimklänningen, platåsandalerna & kängorna.

Det snöar här ute just nu förresten. Det var blött innan också så nu blir allt slask. Blä. I tisdags blev allt också slask, men det slasket har blivit is nu och det ser allmänt fult och trist ut. Jag längtar till sommaren! :D Men vem gör inte det?

Okej, jag ska berätta lite om MR-dagen (Mänskliga rättigheter-dagen, en tradition på Rudbeck).
Först gick vi till aulan, där en före detta nazist pratade om sitt liv i 50 minuter. Efter rasten skulle vi in i aulan igen för att lyssna på någon från en organisation som hette... eh... någonting, förkortningen var i alla fall FS. Efter lunchen skulle vi lyssna på en till före detta nazist som pratade om sitt liv. Han var lite rolig, haha... Sedan var det någon från Ungdom mot rasism som kom till ett vanligt rum (inte aulan) och där fick vi göra lite övningar. Haha en rolig sak:

Man fick lappar med roller som man skulle tänka sig in i. Vi hade gjort det förut på levnadsläran och så fick jag exakt samma lapp som då! Exakt samma! Hur stor är chansen liksom?? På lappen stod "Du är barn till VD:n på ett stort företag och studerar ekonomi på gymnasiet". Hahaha.

Men nu ska jag försöka måla mina naglar. Fransk manikyr :D Vi hörs senare!!


Lite konstiga bilder jag tog igår. Blombilden tog jag dock för någon vecka sedan =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0