E m m a -

"Ibland står jag upp och ner i soffan"

Hejhej, nu har vi kommit hem från Hägersten igen :-) Min lilla kusin (ett år) är så rolig, han skulle prompt mata mig med godis, haha. Han stoppade in två jättestora karameller i min mun på en gång och sedan skulle jag få en till! Jag låtsades äta den sista och smög ned den i påsen när han inte såg... Han grävde och grävde i min godispåse, den lilla busungen :-) Min andra kusin, som är fyra, är också lite rolig.

Han spärrade upp ögonen och sa "IBLAND STÅR JAG UPP OCH NER I SOFFAN"
"Jaha, oooj, kan du det??" säger jag då... Han ser så rolig ut när han spärrar upp ögonen sådär, hahahaha!

Lilla Axel (ettåringen) var lite rolig en gång till. Jag satt vid matbordet och åt glace au fur (efterrätten) och helt plötsligt när jag tittade till höger, stod han där hängandes på armstödet och när han såg att jag såg honom fick han världens busigaste ansiktsuttryck och rusade fnittrande iväg... Jah...

Hans mamma berättade att en del brukar fråga "Jaha, vad heter den här lilla flickan då?" och mena Axel. Han har långt hår så han "ser ut som en flicka". Typ. Mamma berättade också att Nisse brukade bli tagen för en tjej när han var liten, för att han hade en röd mössa och ytterkläder som han ärvt av mig. Jag har för mig att jag hade en blommig jacka...

Vi fick jääääättegod fiskgratäng till middag där! Jag brukar inte alls tycka om fiskgratäng (jag är inte världens största fiskfantast över huvud taget, om man säger så, hehe) men denna var mycket god faktiskt! Efterrätten, Glace au fur, hade jag aldrig smakat förut... Det var speciellt... Haha, den blev lite bränd, men det var bara att ta bort den brända ytan. Det gjorde inte jag dock. Den smakade ju inte ens bränt!

Men nu ska jag läsa lite bloggar, vi hörs senare eller imorgon! :-)
Två söta bilder på Tiger som jag tog imorse:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0