E m m a -

Ernstskt

Nu har vi kommit hem från farmor och farfar :) Vi gick ut lite medan vi var där (Jag, lillebror och kusinerna) och jag tog inte på mig vantarna såklart. Mina händer frös typ till is! När jag kom in kunde jag inte ens knäppa upp knapparna på jackan för jag kunde inte kontrollera mina fingrar, hahaha.

I somras fick jag förresten reda på att det finns ett ord som heter ernstskt. Haha, försök uttala det! Ernstskt haha. Det kommer från Ernst Kirchsteiger (sommartorpet-snubben). Det betyder att någonting är Ernst-stil, alltså hans stil. Mamma förklarade det såhär, "När man tar det lugnt, viftar på tårna...".

Fanny sa just att Taylor Lautner (Spelar Jacob Black i Twilight) var på tv på trean i fullt hus 2. Men jag har sett den filmen så jag tror jag vet vem hon menar hihi! Det gjorde inte så mycket att jag missade.

Imorgon ska vi gå upp klockan åtta för att åka skidor, jag måste alltså, för att få tillräckligt med energi, gå och lägga mig klockan tio! Fast då tänker jag i och för sig läsa också...

Eftersom att detta blir sista inlägget för idag, säger jag godnatt istället för vi hörs, hihi!

godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0