E m m a -

Skidor i Kungsberget!

Hejhej!
Jag är helt slut! Det var jättekul att åka till kungsberget! Bussen gick halv sju, vi fick se en ganska dålig film på bussen, den hette 21. När vi kom fram fick jag ställa mig i kön för att köpa liftkort men jag hamnade nästan längst fram så det gick bra :)

Det hände lite roliga saker, hehe! Första roliga saken var när vi skulle åka upp med liften och vi hade inte kommit långt alls när mina skidor började åka i kors. Allt gick typ i slowmotion och jag hann tänka "Jag kommer ramla... Fanny kommer också ramla om jag ramlar...", sedan åkte min vänstra skida in under min högra skida och bakre delen av min vänstra skida åkte in under Fannys snowboard så när jag ramlade, fastnade hon med snowboarden och drogs på rygg efter liften och ropade "Neeej!"  Fast inte så högt, haha. Sedan åkte vi upp igen och sedan ner för backen, men sedan när vi skulle upp med liften igen och hade kommit ungefär en tredjedel på vägen, så tappade jag min vante i liftspåret (såklart) så vi fick hoppa av, hämta den och åka ner igen. Hahaha.. :P

Sedan kände jag mig tvungen att åka ner i den jättedjupa snön vid sidan av backen, så det gjorde jag, medan Fanny tog före & efter bilder. Hahaha! Det var ganska svår att komma upp och när jag väl kom upp igen ville jag åka ner igen, så det gjorde jag. Jah...

Det påminner mig om en sak jag gjorde i Åre i april förra året. Det var typ snöstorm. Jag åkte där man typ bara såg någonting vitt som förmodligen var en backe och man såg inte vad som var pisten och vad som var off-pisten. Jag åkte off-pist, vilket jag alltid gör i den backen, fast jag såg inte så mycket. Jag skulle då åka tillbaka till backen och undrar. "Men var är backen då?!". Sedan ser jag en röd pinne, så jag åker dit i världens fart, men jag ser inte att det är en en och en halv meter (ungefär) vägg mellan pisten och backen, så jag flyger ner för det lilla stupet och landar med en duns i backen och susar ner för resten av den. Läääskigt! Sedan efterråt berättar mamma at hon såg någon flyga in i backen... Hm... Haha!

Vi hörs imorgon då jag även lägger in bilder! Godnatt! :)

By the way, nu har vi förbeställt Så länge vi båda andas, fjärde delen i Twilight-serien på svenska! Och Fanny har anmält oss (anmält intresse bara, det är inte säkert att det blir) till Twilight-night på Medborgarplatsen och imorgon ska vi även anmäla intresse i Skärholmen! :D

Vi hörs som sagt :P

Kommentarer
Postat av: Millan

Åhh vad kul! :D

2009-02-11 @ 21:06:05
URL: http://oasislove.blogg.se/
Postat av: Erik L

Hur kan du tycka 21 e dålig? :P

2009-02-12 @ 09:33:59
Postat av: Anna

HAHAHAHAHA gud vad jag kan se det framför mig när du ramlar emmis xD

2009-02-12 @ 17:36:16
URL: http://froedis.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vad är twilight-night? :O

saknar dig!

2009-02-13 @ 15:05:33
URL: http://brunetternasmode.blogg.se/
Postat av: Fanny

haha det var såå roligt skrattar hysteriskt

2009-02-13 @ 21:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0