E m m a -

Kattvakt

Hejhej!
Jag och mamma kom hem för ett litet tag sedan efter att ha varit kattvakt i Vällingby. Katterna heter Baloucoch Chili. Sprang ner till Vällingby centrum och köpte godis också och sedan på vägen hem köpte vi chai te så nu kan jag göra chai latte, for real. Förra gången var chai teet slut så jag fick ta kanel te, haha. Inte samma sak liksom.

Förresten höll jag ju på att försöka lära mig japanska förut, men jag slutade. Men nu fortsätter jag igen! Nu kan jag typ massor av ord men jag kan inte sätta ihop meningar. Det blir så lätt när man samtidigt brukar titta på anime :)



Här är min japanska-bok. Tecknet på den naturfärgade lappen betyder "kärlek" och är mitt favorittecken, sedan de där svarta betyder Kanji, alltså skrivtecknen som Japan och Kina har gemensamt. Sedan finns det ju Hiragana, Katakana och Romaji. :) Hehe. Skriver mer sedan!
Hejdå så länge :) Får ju inte missa melodifestivalen heller!

Kommentarer
Postat av: sarinja

UR A TWILIGHTER! SQUEEEE

2009-02-28 @ 21:06:09
URL: http://sarinja.webblogg.se/
Postat av: Liene

sv. hihi, ja, jag såg det så småningom:D sitkul!

kram

2009-02-28 @ 21:24:00
URL: http://lienes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0