E m m a -

Får man inte ha egna åsikter?

Jag blir så arg på folk som inte låter andra ha sina åsikter! Jag är just nu inne på ett forum på bilddagboken som handlar om tokio hotel, och ett som handlar om Twilight. I det förstnämnda kommer det folk och säger "De är bögiga, inga gillar dem längre, de är nazister, de som lyssnar på tokio hotel är homos" osv. Helt sjuka argument, totalt utan grund! För jag menar, känner de ens Tokio hotel? Och varför säger de att deras fans är homos? Det är bara sjukt fel och ingen ska behöva dömas för vilket band de gillar, ellerhur? Om jag tycker att en eller två av tokio hotels låtar är bra, är jag homo då? Nej!

I Twilight-forumet skriver de "filmen suger, ni ser på den bara för att Edward är snygg" osv. Det kanske är så att personen som skrev det tycker att det enda bra med filmen är att Edward är snygg och kan därför inte se någon annan anledning till varför någon skulle kunna tycka om den. Nu är det så att man kan ha olika åsikter och det är bara att respektera, men en del verkar ha svårt för det.

Det var också någon som sa "Låt mig gissa, ni Twilight-fans lyssnar även på tokio hotel och soundtracket till High School Musical, ellerhur?". Som om vi Twilight-fans är någon slags "folkgrupp" som måste ha exakt samma intressen och musiksmak? Hur kan man ens tänka så? Och vad har High School Musical gemensamt med Twilight? Att huvudpersonerna är tonåringar? Det är den enda likheten jag kan hitta... =)

Nu ska jag sluta beklaga mig, hehe :P Men man blir ju arg, ellerhur? Hur som helst har jag tittat lite på One Tree Hill som jag hamnat efter i, är på avsnitt 13 så jag har tre avsnitt kvar innan jag får börja vänta på att de nya ska komma ut, haha...

Nu kom jag förresten på att jag kanske borde öva inför "presskonferensen" på torsdag, men det får bli imorgon för nu ska jag lägga mig och läsa. Har dock inte så mycket tid imorgon om jag ska träffa Sofia (hoppas det fortfarande går :/), men jag hinner nog. Jag är ju klar med bilduppsatsen =) Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Fanny

DET ÄR SÅÅ STÖRANDE!

2009-02-05 @ 19:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0