E m m a -

Till Kittelfjäll idag! + Estland bilder

Hej! Nu är jag nervös för klockan tjugo i sju ska jag traska iväg till sollentuna station med min gigantiska väska och den lilla väskan. Sedan är det samling med gruppen halv åtta och tolv minuter över åtta går tåget. Läääskigt. Sedan vet jag inte riktigt vad vi ska göra första dagen, men enligt det preliminära schemat ser det ut som övernattningstur med teori och fältstudier... eftersom att vi inte kommer till fjällstationen förrän på onsdag...

För alla Twilighters:
Har ni hört att det går ett rykte om att Kristen Stewart är gravid med Robert Pattinsons barn?? Själv tror jag inte på det, fast man kan ju inte hjälpa att man blir lite rädd ändå! Då kan hon väl inte spela i eclipse, eller??

Estland var jättekul förresten, mycket bättre än det hade blivit om vi åkt och fjällvandrat i regniga Norge... :) Prognosen visade ju regn hela den veckan så det var ju inte så bra. Jag berättar om resan med bilder och text:

Vi åkte båt till Tallinn, detta var utsikten på kvällen. Väldigt vackert! Båten hette Victoria och buffén var jätteäcklig hahah.

Tallinn var väldigt fint! Jättesöta hus, men i den delen vi var fanns nästan bara turistaffärer... Tråkigt, men det tjänar de väl på. Bärnsten såldes överallt, haha, det fanns flera saker som "Amber house" och "Amber jewellery".

Det fanns en väldigt fin kyrka (tror att det är det), men fick ingen riktigt bra bild på den, för den stod på en kulle så man kunde bara ta kort nedifrån...

Det här var vårat rum i Tallinn, hur fint som helst. Det där uppe är ett sovloft (heter det så?) med fyra sängar. Allt var grönt och brunt, hihi, jättefint! Hotel Braavo hette det.

Sedan åkte vi till ön Ösel och bodde på Loode Bed&Breakfast. Det här lilla huset bodde vi i! Han hade till och med gjort sängarna själv! Bilder nedan. Det fanns två rum i stugan, vi bodde i det med öppen dörr. Förresten var dörren så liten att man fick böja sig för att komma in. Allt var av trä. Hihi. En söt hund hade de också. Hette han Hisu? Tror det. Två katter också. Klicka för förstoring:
HisuHuvudbyggnaden

På väg till Haapsalu. Blurrade mammas ansikte eftersom jag inte har frågat om jag får lägga upp en bild på henne här. Vi höll på att bygga ett stentorn, som så många andra hade gjort. Det fanns tusentals platta stenar, haha.

En gata i underbara Haapsalu. Ska definitivt dit igen någon gång! Übergullig stad! Hade inte några bra bilder, bara den här, men den visar inte de söta små husen som fanns.

Sandstranden på Ösel var fiiin! Men det låg en gigantisk säl i strandkanten. Död... :'(

Sedan åkte vi tillbaka till Stockholm med båten Baltic Queen som var myycket finare än Victoria-båten. Men det gick omkring två snuskgubbar som gjorde pussljud och kallade en "baby". Blääh! Blev arg.

Här är lite roligt klotter som fanns uppe i fågelskådartornet i Haapsalu: Klicka för förstoring:

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Tror inte riktigt på det där med graviditeten, låter som värsta påhittet ^^

fina bilder btw ;D

2009-08-11 @ 00:35:04
URL: http://mikaelabjarve.blogg.se/
Postat av: Fanny

what?! kristen stewart gravid? seriost sa later jag det vara ett rykte an sa lange men man blir som sagt radd!!! Isafall far de skynda sig att spela in eclipse!!



Ser hur mysigt ut som helst ju!!!!



Hoppas du far det sa bra i littlefjall och halsa alla fran mig!!!!

2009-08-11 @ 01:05:21
URL: http://acustergirl.blogg.se/
Postat av: Fanny

sv. Jaaa!!! ÄLSKAR DEN!!!!!! Kom inte du hem från Kittlefjäll idag? VILL HÖRA!!!! Ser du att jag fixat åäö? :D



PUSS!! <3

2009-08-16 @ 19:58:45
URL: http://acustergirl.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vilken fin blogg du har :)

Har frågestund på min blogg nu, så passa på och ställ så många frågor du vill ;)

kram

2009-08-17 @ 18:34:13
URL: http://staargirl.blogg.se/
Postat av: Fanny

sv. JEPP!!!! Men vi är Custer wildcats, guld och lila hehe :D! <3

2009-08-17 @ 20:07:57
URL: http://acustergirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0