E m m a -

I Åre - sammanfattning, måndag+tisdag

Hejhej! :]
Jag har försökt mobilblogga, men det fungerar tydligen inte. Nu fick jag låna pappas dator i alla fall, så nu blev det ett inlägg... De kanske har ändrat mobil-blogg-numret? Måste kolla. Jaja, här är en liten sammanfattning av måndagen och idag:

På måndagen var det blött och regsnöade. Det var inte öppet på skutan och det var väldigt tråkigt. Väldigt blöt blev man, men en fördel var att inte alla var i backen för det var så dåligt väder, alltså var det mindre köer. Men vi fick vänta i en halvtimme på Buustamon för att få bord... :]

Idag var det underbart väder med sol och klar sikt, förutom i början, då var det moln på skutan så man såg inte så mycket. Men sedan efter klockan elva ungefär kom det perfekta skidvädret. Jag har blivit solbränd också ;)

När vi åkte störtloppsbacken kom två förvirrade renar in mitt i pisten och sprang. De var alltså mitt i backen! Alla fick stanna, haha! Det såg så kul ut! Fast det var jättesorgligt för de skildes från varandra.. :( Och kunde inte komma tillbaka till varandra för de var på varsinn sida av pisten och vågade inte närma sig. Jag var tvugen att  slita mig därifrån...

Ajaj, jag har jätteont i mina stortånaglar... :/ De stötte emot där framme på vandringskängorna igår när jag gick och jag fick jätteont!

Jag gjorde en vurpa i tväråvalvet, haha. Jag åkte på en sten så jag ramlade och landade rakt på mitt stora blåmärke. Det gjorde jätteont när jag åkte! Jag hatar sånt! Men det gick bort efter ett tag. Förresten, det var så sjukt lång kö till grillen när vi skulle äta lunch så det tog en timme tills vi kunde beställa våra hamburgare. Men nu ska jag duscha, vi hörs nästa gång jag får låna pappas dator, om det inte fungerar att mobilblogga. :]
Hej så länge! Ps. jag har inte tagit några kort än! Fy på mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0